Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A9: vlajková loď skutečně vznikne, značka ale neví, jaký typ vozu to bude
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Automobilka čtyř kruhů vyrobí model A9, který zamíří na samotný vrchol nabídky, tedy nad luxusní sedan A8. Jen ale stále neví, o jaký typ vozu vlastně půjde.
Směr, jakým se bude Audi ubírat u nového vrcholu portfolia je stále horkým tématem diskuzí. Vedení značky v takovém budoucím modelu vidí obrovský potenciál, podle šéfa Ruperta Stadlera by ho značka měla hledat v kategorii SUV a v kategorii prestižních velkých vozů. Zdá se, že to nebude hledání snadné ani krátké, jelikož o A9 skutečně neslyšíme poprvé.
Marketingový šéf Luca De Meo tvrdí, že podle něho by konvenční kupé nebo Sportback zřejmě nebylo dostatečně inovativní a právě vrchol, který by měl v budoucnu stanout nad vlajkovým sedanem A8 musí být výrazný a inovativní, aby reprezentoval a utvářel image značky. Jeho cílem je, aby Audi znamenalo inovace a orientaci na budoucnost, aby používalo konvenční a zároveň atraktivní design. Jenže prý by chtěl od A9 ještě víc. Otázkou zůstává, jaký vůz tedy v budoucnu Audi postaví. Trochu nám to připomíná rozhodování Rolls-Royce o budoucím modelu třídy největších SUV.
Dříve jsme se tématem A9 zabývali podrobněji, vyšla nám z toho pro rok 2016 jen pěkná míchanice v podobě velkého pseudokupé na platformě Q7 s geny allroadu. Tehdejší zprávy hovořili o tom, že nepůjde o kupé ani čtyřdveřové kupé, nýbrž něco jako gigantický crossover s prvky všech možných kategorií. Tedy třeba něco jako větší míšenec A7 Sportback s vyšší světlou výškou, kvůli níž by nevyjelo na platformě současné vlajkové lodi Audi A8, ale spíše na podvozku SUV Q7. S délkou přes 5 metrů by šlo o pěkný kolos.
Samozřejmě, že to není stále rozluštěné, ale je jisté, že Audi dříve nebo později něco takového vyrobí a obvyklý vůz to věru nebude. Dnes už takřka neexistují takřka žádné hranice tradičních automobilových tříd, jelikož všichni by rádi vyplnili i tu nejmenší možnou mezírku na trhu. Jakoby toho už teď nebylo dost...
Představu o designu těžko můžeme mít, když ani nevíme o velikosti a výšce, Audi však už dříve vymyslelo Soprtback, jehož studii ukazujeme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus