Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto)
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejde o vtip ani o nový motor. Audi se jen rozhodlo značit i u nás dobře známý agregát 3,0 TFSI v modelu A8L jako 45 TFSI a 50 TFSI. Přesvědčte se sami.
Audi mělo dosud ve zvyku značit motory svých vozů podle jejich skutečného zdvihového objemu. 1,8 TFSI je osmnáctistovka, 2,0 TDI dvoulitr, 3,2 FSI má skutečně 3,2 litru a i větší přeplňované agregáty jako 4,0 TFSI V8 mají skutečně udávaný objem. Něco podobného ale dnes není až tak obvyklé - motory se co do objemu zmenšují a i když při tom neztrácejí výkon, zákazníci by mohli mít pocit, že za stejné peníze dostávají méně. Proto také méně objemné motory mají nezřídka označení reflektující spíše jejich zažité výkonové zařazení než cokoli jiného.
Nejdále to v tomto směru dotáhlo BMW, které třeba v nové trojce F30 říká dvoulitrové verzi 328i a svému nejnovějšímu třílitrovému dieselu rovnou 50d. To už je skoro dvojnásobek zdvihového objemu a nechceme raději předjímat, co přijde za pár let.
Ať už to ale bude cokoli, BMW v tom zjevně nebude samo. Jak už to v poslední době chodívá oběma směry, v Mnichově se inspirovali lidé z ingolstadtského Audi. U modelu A8L, tedy prodloužené verze nové A8 totiž začali třílitrovému, kompresorem přeplňovanému benzinovému šestiválci říkat 45 TFSI a 50 TFSI.
Zatím to platí jen pro Čínu, ale co u nás není dnes, může být zítra. Tento fakt se zatím neprojevil v prodejní nabídce Audi pro čínský trh, podle auto.sohu.com ale byla tato změna již oficiálně oznámena a první takto pojmenované vozy míří na čínský. Svědčí o tom i přiložené snímky téhož zdroje, které zachycují jednu ze zjevně čerstvě importovaných „á-osmiček” právě s označením 50 TFSI na zádi. Že by tedy šlo o nějaký žert je velmi nepravděpodobné.
Audi v Číně nabízí A8L, krom dvanáctiválcového šestilitru, s motory 3,0 TFSI ve dvou výkonových variantách - s 213 kW (290 koní) nebo 245 kW (333 koní) a právě tuto odlišnost mají reflektovat zmíněná označení. A zřejmě aby A8L s tímto motorem nevypadala jako chudá příbuzná vrcholného provedení 6,0 W12, dostala přídomky 45 a 50 TFSI.
Jestli k podobnému kroku přistoupí Audi i v Evropě zatím nevíme. Ale upřímně řečeno bychom se tomu vůbec nedivili.






Audi A8L 50 TFSI skoro na vlastní oči
Zdroj: auto.sohu.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva