Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro
3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani výkladní skříni technologií Audi se nevyhnula „dequattrizace”. S motorem 3,0 TDI a pohonem předních nabídne A8 nižší spotřebu a nižší cenu.
Leckomu může přijít zvláštní, že ani nejvyšší model automobilky, jež tak obratně ve svém marketingu využívá pohonu všech kol, není koncipován jako ryzí čtyřkolka, ale to zkrátka tak. Model A8 je stále stvořen takovým způsobem, aby fungoval i s pohonem předních kol, a tak není překvapením, že se této varianty nyní dočkal. V nabídce českého zastoupení tato verze zatím chybí, v nabídkách těch zahraničních ale již figuruje a nepochybujeme o tom, že se velmi brzy objeví i u nás.
Po modelu Q5 2,0 TDI FWD jde v krátkém čase již o druhý vůz ingolstadtského výrobce, u něhož bychom Quattro čekali jako standard a přesto se bude nabízet i s pohonem pouze přední osy. Zatímco u Q5 je tato varianta vyhrazena nejslabšímu pohonu 2,0 TDI, u A8 za základ slouží agregát 3,0 TDI, a tak bude s předním pohonem dodáván ten. V tomto případě ale bude naladěný jen 150 kW (204 koní), zatímco s Quattrem dodává vozu až 184 kW (250 koní).
Dynamika tohoto provedení je obstojná, na stovku zrychlí za 8 sekund a jede až 235 km/h. Čím se ale bude chlubit především je spotřeba nafty, která díky zmíněným změnám poklesne v kombinaci na rovných 6 litrů na 100 km jízdy (-0,6 litru oproti Quattru). Odpovídající emise CO2 pak činí 158 g/km (-16 g), což je též jistě výraznou motivací k uvedení tohoto modelu do prodeje.
Výbava vozu zůstává krom chybějícího pohonu obou os nezměněna, cena se ale snížila vcelku znatelně. Zopakujeme raději, že u nás zatím není k mání, na západ od našich hranic je A8 3,0 TDI FWD k dispozici o 5 475 Eur levněji než provedení s Quattrem, což je vcelku znatelných cca 135 tisíc Kč, k dispozici přitom je i v prodloužené verzi Long. Pokud by u nás došlo k obdobnému snížení ceny, pak by A8 3,0 TDI s předním pohonem vyšla v základu na méně než 1,8 milionu Kč včetně DPH. Jakmile česká cena bude k dispozici, jistě ji do tohoto článku doplníme.



Na Audi A8 3,0 TDI FWD nenajdete po Quattru ani památky...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB