Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro

Ani výkladní skříni technologií Audi se nevyhnula „dequattrizace”. S motorem 3,0 TDI a pohonem předních nabídne A8 nižší spotřebu a nižší cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro

3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani výkladní skříni technologií Audi se nevyhnula „dequattrizace”. S motorem 3,0 TDI a pohonem předních nabídne A8 nižší spotřebu a nižší cenu.

Leckomu může přijít zvláštní, že ani nejvyšší model automobilky, jež tak obratně ve svém marketingu využívá pohonu všech kol, není koncipován jako ryzí čtyřkolka, ale to zkrátka tak. Model A8 je stále stvořen takovým způsobem, aby fungoval i s pohonem předních kol, a tak není překvapením, že se této varianty nyní dočkal. V nabídce českého zastoupení tato verze zatím chybí, v nabídkách těch zahraničních ale již figuruje a nepochybujeme o tom, že se velmi brzy objeví i u nás.

Po modelu Q5 2,0 TDI FWD jde v krátkém čase již o druhý vůz ingolstadtského výrobce, u něhož bychom Quattro čekali jako standard a přesto se bude nabízet i s pohonem pouze přední osy. Zatímco u Q5 je tato varianta vyhrazena nejslabšímu pohonu 2,0 TDI, u A8 za základ slouží agregát 3,0 TDI, a tak bude s předním pohonem dodáván ten. V tomto případě ale bude naladěný jen 150 kW (204 koní), zatímco s Quattrem dodává vozu až 184 kW (250 koní).

Dynamika tohoto provedení je obstojná, na stovku zrychlí za 8 sekund a jede až 235 km/h. Čím se ale bude chlubit především je spotřeba nafty, která díky zmíněným změnám poklesne v kombinaci na rovných 6 litrů na 100 km jízdy (-0,6 litru oproti Quattru). Odpovídající emise CO2 pak činí 158 g/km (-16 g), což je též jistě výraznou motivací k uvedení tohoto modelu do prodeje.

Výbava vozu zůstává krom chybějícího pohonu obou os nezměněna, cena se ale snížila vcelku znatelně. Zopakujeme raději, že u nás zatím není k mání, na západ od našich hranic je A8 3,0 TDI FWD k dispozici o 5 475 Eur levněji než provedení s Quattrem, což je vcelku znatelných cca 135 tisíc Kč, k dispozici přitom je i v prodloužené verzi Long. Pokud by u nás došlo k obdobnému snížení ceny, pak by A8 3,0 TDI s předním pohonem vyšla v základu na méně než 1,8 milionu Kč včetně DPH. Jakmile česká cena bude k dispozici, jistě ji do tohoto článku doplníme.


Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro - 1 - Audi A8 30 TDI FWD 01Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro - 2 - Audi A8 30 TDI FWD 02Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro - 3 - Audi A8 30 TDI FWD 03
Na Audi A8 3,0 TDI FWD nenajdete po Quattru ani památky...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.