Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje
5.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi nás již loni v Ženevě nechalo okusit studii hybridní A8. Letos v Šanghaji bychom měli poprvé spatřit její produkční verzi.
Není to vlastně žádné velké překvapení, neboť Audi již při loňském odhalení konceptu A8 Hybrid avizovalo, že by se vůz měl dostat do výroby během letošního roku. Pokud naše zdroje nelžou, bude na blížícím se autosalonu v Šanghaji k vidění vedle nám již známé nové A6 a ostré RS3 k vidění také produkční A8 s hybridním pohonem pod kapotou. Na trhu by se měla objevit ve výchozím provedení ještě letos, s prodlouženou karoserií pak příští rok.
Vzhledem k tomu, že o hybridní A8 u nás dosud nepadla zmínka, dodejme, že vůz se coby koncept vyznačoval použitím benzinového motoru 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a točivým momentem nejvýše 350 Nm v kombinaci s elektromotorem o nejvyšším výkonu 33 kW (45 koní). Na rozdíl od nejnovějšího konceptu A5 e-tron Quattro má hybridní A8 uloženy oba motory vpředu a pohon všech kol obstarává klasický rozvod s kardanem a diferenciálem.
Kombinovaný výkon resp. točivý moment soustavy je nejvýše 180 kW (245 koní) a 480 Nm a v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou postačí A8 ke zrychlení na stovku za 7,6 sekundy a dosažení maximální rychlosti 235 km/h. Mnohem zajímavějším číslem je ovšem kombinovaná normovaná spotřeba 6,2 litru benzinu na 100 km jízdy.
Vůz dále pracuje se sadou Li-ion baterií zabírajících 110 litrů zavazadlového prostoru. Jejich přesná kapacita je neznámá, nic velkého ale nečekejme - na plně nabité akumulátory ujede vůz výlučně s použitím elektromotoru maximálně dva kilometry rychlostí do 65 km/h.
Uvidíme, s čím novým přijde sériové provedení. Žádné velké technické ani vizuální změny ale neočekáváme.


















Audi A8 Hybrid v podobě loňské studie představené na ženevském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins