Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu
8.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Atmosféricky plněný motor 4,2 FSI dále mizí z nabídky Audi. Nejnověji změna postihla vrcholnou A8, která místo něj dostala jen o něco menší 4,0 TFSI.
Faktický přínos downsizingu u aut jako je Audi A8 je přinejmenším sporný. Před evropskými testy normované spotřeby je obvykle ale nesporný, a tak po něm v Ingolstadtu pravidelně sahají celkem bez váhání.
Na rozdíl do jiných modelů se ale náhradou nestal o dost menší 3,0 TFSI s kompresorem, ale jen o dvě deci subtilnější 4,0 TFSI, který v honbě za co nejnižší papírovou spotřebou neváhá použít i dosti svérázných metod. Přesto se mu s normovaným apetitem A8 podařilo hnout asi tolik jako se svým objemem, na druhou stranu ale přidal vozu taky celkem citelnou porci výkonu navíc.
Má totiž jen o 100 koní méně než nová S8 se stejným agregátem jiného naladění a nabízí tedy maximálně 308 kW neboli 420 koní. To je o 50 hřebců více než u verze s 4,2 FSI a to vozu stačí ke zrychlení na stovku za docela úchvatných 4,6 sekundy (4,7 ve verzi Long, to je po sekundu lepší číslo než u 4,2 FSI) a dosažení uhádnutelné maximální rychlosti 250 km/h vykouzlené omezovačem. Pohon všech kol a automatický Tiptronic s osmi stupni jsou standardem pro všechna provedení A8 s tímto motorem.
Papírová spotřeba paliva činí 9,4 resp. 9,5 litru benzinu na 100 km. To jsou jen o desetinu litru lepší čísla než u 4,2 FSI, ale vzhledem k výkonovému a dynamickému vzepětí je i to třeba označit za úspěch, jakkoli realita bude ve prospěch osmiválcového biturba hovořit v tomto směru jen stěží.
Ke změně v nabídce došlo potichu i na našem trhu, a tak má A8 i A8L 4,0 TFSI své české ceny - kratší verze verze vyjde nejméně na 2 377 900 Kč, delší pak alespoň na 2 569 400 Kč. První objednané kusy by měly být zákazníkům dodány již v průběhu léta.
Audi A8 se staronovou motorizací, čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby jsme v jiném naladění mohli vidět už pod kapotou S8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva