Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A6 S-Edition: pokud nemůžete dospat příchodu S6
5.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Audi nelení a pro svou současnou hvězdu manažerského nebe připravilo provedení S-Edition, který má tomuto modelu přinést nádech sportovnosti.
Audi přichází se speciálním provedením S-Edition pro novou A6. Není to poprvé, co se toto provedení v nabídce „á-šestky” objevuje, zatím ale neumíme říci, pro jaké trhy bude k dispozici - první zmínka o něm přichází z Holandska.
Součástí celého „balíčku” bude obligátní paket S-Line pro interiér i exteriér, který pochopitelně působí agresivněji než standardní provedení. S-Edition ale nabídne více než to, její součástí bude i metalický lak nebo lak s perleťovým efektem, xenonové světlomety Plus, navigace MMI a rádio MMI Plus, kožený paket, volant s páčkami pro volbu převodových stupňů automatické převodovky, čtyřzónová klimatizace, parkovací systém Audi Parking Plus a alarm.
Jde zkrátka o sportovně vyhlížející, výbavou napráskanou A6 s běžnými motorizacemi. Audi chce, aby toto provedení bylo jakýmsi mezikrokem mezi běžnými modely a ostrou verzí S6, kterou se dočkáme zřejmě až v příštím roce.
Pro A6 S-Edition bude na výběr široká paleta motorů benzínových i dieselových, takže si vybere opravdu každý. Máme zatím k dispozici jen holandské ceny, které nejsou snadno přepočítatelné do českých, a tak jen informativně: nejlevnější verze Audi A6 2,0 TFSI S-Edition s výkonem 132 kW (180 koní) bude stát 53 850 Euro (v přepočtu okolo 1 350 000 korun). Připlatit si zde můžete zhruba 55 tisíc korun za automatickou převodovku Multitronic.
Kdo by rámci nové Audi A6 S-Edition pokukoval po benzínovém šestiválci, tak budou jeho volbou agregát 2,8 FSI s výkonem 150 kW (204 koní) s cenou v přepočtu okolo 1 430 000 Kč (58 250 Euro). Zákazník má opět možnost za zhruba 55 tisíc korun mít také automatickou převodovku Multitronic. Tento atmosférický agregát ale nepropůjčí těžké A6 kdovíjakou dynamiku, a tak na vrcholu nalezme A6 3,0 TFSI Quattro s výkonem 220 kW (300 koní) a těžkou cenou v přepočtu 1 830 000 korun (74 250 Euro). Spolehnout se v tomto případě můžete alespoň na pořádnou spotřebu paliva.
Výkonných benzínových Audi A6 ale bude na našich silnicích jako šafránu a potkávat budeme především jejich dieselové alternativy Nejlevnější zástupce A6 2,0 TDI s výkonem 130 kW (177 koní) vás přijde na 56 250 Euro (zhruba 1 380 000 korun) a s obligátním automatem se tato částka navýší ještě o 55 tisíc korun. Největší pozornost českých manažerů si pravděpodobně vyslouží A6 s motorem 3,0 TDI a pohonem všech kol Quattro. Audi nabízí tuto motorizaci ve dvou výkonově odlišných variantách, kde první dosahuje na výkon 150 kW (204 koní) a druhá top verze disponuje výkonem 180 kW (240 koní). A ceny? 70 760 (cca 1 740 000 korun) respektive 74 250 Euro (cca 1 820 000 korun).
Raději znovu zopakujme, že uvedené ceny Audi A6 S-Edition je třeba brát s rezervou, neboť pocházejí z daňově poněkud jinak koncipovaného holandského trhu. Když se podíváme do konfigurátoru na českých stránkách Audi, tak snadno zjistíme, že podobně vybavené verze standardní Audi A6 jsou až o několik stovek tisíc levnější. Zda se S-Edition objeví i u nás a za jakou cenu, na to si musíme ještě chvíli počkat. Je ale zřejmé, že si najdou své místo někde uprostřed mezi „běžnou“ verzí A6 a ostřejší S6.
Tip: Přečtěte si náš krátký test Audi RS6 předchozí generace.




















Nové Audi A6 ve standardním provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins