Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Vantage GT12 je vyprodaný, i při ceně 9,3 milionu Kč
9.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všech sto exemplářů zmizelo jak pára nad hrncem. To ale s ohledem na výkon 600 koní a stovku, jíž GT12 zvládne za 3,7 sekundy, není překvapivé.
Vrcholná verze modelové řady Vantage byla představena na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Krátce poté však britská automobilka musela čelit právníkům německého Porsche, kteří měli problém s označením GT3. K soudní při nakonec nedošlo, místo toho Aston Martin přistoupil ke změně označení na GT12. To přitom odkazuje zejména na použité pohonné ústrojí, jímž je 5,9litrový vidlicový dvanáctiválec.
Tuto pohonnou jednotku sdílí verze GT12 kupříkladu s Astonem Martin Vantage S, došlo však k jejímu přepracování. Namísto 573 koní a 620 Nm zde tak máme 600 koní a 625 Nm točivého momentu, což by mělo pomoci stlačit zrychlení z klidu na 96 km/h na pouhých 3,5 sekundy. Údaje spojené s akcelerací na starokontinentální stovku k dispozici nejsou, nejspíše však půjde o čas delší o desetinu či dvě.
Vyjma toho máme k dispozici fakta o nejvyšší rychlosti, jež vůči výše zmíněnému modelu poklesla z 329 km/h na 297 km/h. Svou „vinu“ na tom má enormní zadní křídlo, to však rozhodně nenavyšuje hmotnost. Ta naopak zamířila směrem dolů na 1 565 kg, což oproti standardu představuje stokilovou dietu. Lví podíl na ní přitom má titanové výfukové ústrojí, které je oproti konvenčnímu lehčí o 19 kg.
Tato data jsou však známa od premiéry, stejně jako fakt, že k mání bude pouze sto exemplářů. Neznáma je i nadále cena, i když neoficiálně se spekuluje o 250 000 GBP (cca 9 340 000 Kč). Po její přesnou výši se však již nemusíme pídit, neboť veškeré dostupné kusy mají své majitele. Živý debut na Festivalu rychlosti v Goodwoodu je tak vlastně jen ryzí formalitou.
Aston Martin V12 Vantage GT12 byl k mání ve sto kusech. Ačkoliv přitom cena nebyla nikdy zveřejněna, veškerá produkce je aktuálně rozebrána
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva