Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage GT3 se jako závoďák jen netváří, zní tak (videa)
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Stokusová edice nejultimativnějšího silničního Vantage je téměř vyprodaná. To nám však nebrání poslechnout si neskutečný soundtrack titanového výfuku.
Teprve včera jsme vám nejnovější verzi Astonu Vantage mohli představit v plné parádě se všemi podrobnostmi, které poukazují na to, jak moc se u Astonu snažili o redukci jeho hmotnosti a zapojení závodního programu do vývoje. Výsledných 1 565 kilogramů - v případě, že objednáte i karbonovou střechu a plastové zadní okno - není s ohledem na jeho velikost dechberoucí hodnota, ovšem vezmeme-li v potaz šestilitrový atmosférický dvanáctiválec vpředu spojený se zadními koly přes sedmistupňový robotizovaný manuál, pak nejde ani o výsledek hodný hanění.
Přesné technické parametry si automobilka nadále nechává pro sebe a pro její exkluzivní zákazníky, není však velkým tajemství, že GT3 dostalo zhruba 600 koní a 625 Nm, což ve výsledku znamená zrychlení stovku za zhruba 3,5 vteřiny a maximálku kolem 300 km/h. Lepší dynamice však nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je především ona dietní kúra a podstatně větší přítlak. Inženýři Astonu dokázali z výchozího V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to použitím spousty karbonu a dalších technologií a materiálů ze závodního stroje.
Vůz tedy dostal karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. Značně přepracovaný je nakonec i podvozek, interiér a pochopitelně i základní cenovka, která se odráží v přepočtu od sumy 9,1 milionu korun za každý ze stovky kusů.
To jsou všeobečně známé informace, nás by však samozřejmě zajímalo, jak takové auto jezdí. Moc rádi bychom věděli, nakolik bude lepší nebo horší než Porsche GT3 RS, Ferrari 488 Speciale, popřípadě McLaren 675 LT, ale zatím můžeme díky dvojici nových videosnímků pouze nakouknout, kolik akustické parády nadělá jeho titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami. Poslechněte si ho sami, daleko k závodnímu vozu rozhodně nemá...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Inteview s Markem Reichmanem ve voze






















Aston Martin V12 Vantage GT3 může vzhledem evokovat jen závodními prvky nazdobené auto, ve skutečnosti ale skrývá i značně vylepšenou techniku, díky níž by mohl i velmi dobře jezdit
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11