Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Rapide: první sedan Astonu se odhaluje
16.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Britská automobilka Aston Martin vydala vůbec první oficiální snímek luxusní limuzíny Rapide. Tento krok potvrzuje blížící se představení největšího konkurenta pro Panameru od Porsche.
Když automobilka Aston Martin v roce 2006 na autosalonu v Detroitu poprvé představila koncept modelu Rapide, říkalo se, že sériová výroba nepřichází v úvahu. Podle bouřlivé reakce publika však bylo jasné, že vůz musí vyrazit do produkce.
Oficiální představení proběhne až ke konci roku ve Frakfurtu a k zákazníkům by se první kousky měly dostat začátkem příštího roku. Startovací cena je odhadována na mnohem více než původně plánovaných 100 tisíc GPB.
Luxusní sedan bude pohánět atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6,0 l s výkonem 470 koní a 600 N.m točivého momentu. Spojen bude s šestistupňovou samočinnou převodovkou Touchtronic, která bude výkon posílat na zadní kola. Oficiální čísla akcelerace či nejvyšší naměřené rychlosti jsou samozřejmě stále tajná, ale předpokládá se zrychleni z 0-100 km/h za teoretické 4,5 sekundy.
Šéf Aston Martinu Ulrich Bez sebevědomě prohlašuje: „Rapide bude nejelegantnější čtyřdveřové sportovní auto na světě.”
Nový model technicky vychází z modelu DB9. A jak už je železným zvykem, jízdní kvality byly pečlivě pilovány na legendárním okruhu Nürburgring. Automobilka prozradila, že nyní provádí dlouhodobé zátěžové testy, které skončí v září před premiérou.
Výroba celého rapidu bude probíhat v nové fabrice v rakouském Štýrském Hradci u firmy Magna Steyr. Ovšem samotný motor bude ručně skládán v továrně v Kolíně nad Rýnem.
Osobně musím prohlásit, že Porsche Panamera možná bude lepší auto, ale z estetického hlediska jednoznačně vítězí právě Rapide.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
11.2.2025BMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
11.2.2025Šéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
11.2.2025Co všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
11.2.2025Žádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
11.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.