Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin ponechá motory V12 ve výrobě, po boku nových V8 od AMG
2.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory teprve 15leté výrobě je dvanáctiválec u britské značky již zavedený. Do důchodu nezamíří, naopak jej čeká další vývoj.
Před nedávnem jsme informovali o největších investicích v historii britské automobilky Aston Martin. Ta nespoléhá pouze na nově uzavřené partnerství s AMG, ale současně vyvíjí novou platformu, která bude podepírat prakticky všechny modely. Při té příležitosti vyvstala otázka, jak tomu bude s dosavadním dvanáctiválcovým motorem. Naznačovali jsme sice, že s největší pravděpodobností zůstane zachován, oficiální potvrzení ovšem chybělo.
Toho jsme právě dočkali, o budoucnost šestilitrové pohonné jednotky vyvinuté u Cosworthu se tak netřeba obávat. Aston Martin tak zůstane jedním z posledních výrobců dvanáctiválců na světě. Ty přitom považuje za součást svých tradic, ačkoliv vůbec poprvé k jejich využití došlo teprve s příchodem nového milénia, kdy se tento motor nastěhoval pod kapoty modelů Vanquish a DB7.
Mluvčí britské automobilky Matthew Clarke ovšem již nespecifikoval, zda bude šestilitr V12 použit ve všech modelových řadách, kdy by poháněl vrcholné verze, nebo zda bude určen jen některým kupátkům a kabrioletům. Jistý je ovšem evoluční vývoj, o kterém jsme se rovněž dříve jen dohadovali. Nejvyšší výkon tedy zjevně naroste nad stávající maximum 573 koní.
Vrcholný Aston Martin Vanquish Volante pohání dvanáctiválcový motor o výkonu 573 koní, díky kterému vůz zrychlí na stovku za 4,1 sekundy
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva