Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Cygnet končí, předražené mini nikdo nechce
28.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nápad prodávat luxusnější provedení Toyoty iQ za trojnásobek její obvyklé ceny se u zákazníků Astonu Martin s pochopením nesetkal. Dalo se čekat něco jiného?
Když se Aston Martin svého času vytasil s nápadem prodávat, no nechceme říci nevzhledné, ale vizuálně poněkud svérázné mini Toyota iQ se specifickým designem i interiérem jako model Cygnet, celý svět si klepal na čelo. Pokud by mělo jít o skutečně levné auto, které by výrobci pomohlo snížit průměrné hodnoty emisí CO2, dalo by se to ještě pochopit, s nasazenou cenou 31 tisíc liber ale vůz měl stát téměř trojnásobek cifry, kterou bylo nutné si připravit na samotnou Toyotu. I tohle nakonec pochopit šlo, z Astonu se přece nemohl stát velkovýrobce městských aut, že by se ale takové auto prodávalo ve větších než zcela minimální počtech, to se čekat nedalo. A tak nepřekvapí, že se to ani nestalo.
Britská automobilka oznámila, že s výrobou Cygnetu po dvou letech končí. Jde pochopitelně o fiasko, o nejkratší dobu vyráběný Aston se ale přesto nejedná. Ještě hůře si vedl mnohem „astonovitější” Virage, který se coby hybrid DB9 a DBS s pochopením u zákazníků též nesetkal a skončil po 18 měsících výroby.
Nakonec nerozumnějším nápadem spojeným se Cygnetem se tak jeví být dobové spekulace o příchodu verze V12, což by sice byl také nesmysl, ale aspoň sympatický. Standardní Cygnet byl jen a pouze nesmysl a podle toho dopadl. Tisková mluvčí firmy sice ubezpečuje, že případní zájemci si stále mohou vybírat ze skladových aut u dealerů po celém světě, pochybujeme však, že je automobilka někdy za zmíněnou cenu vůbec kdy rozprodá. Pokud totiž máte zájem o sportovně laděné iQ, bude pořád mnohem rozumnější sáhnout po verzi GRMN iQ 130G MT, která se sice nehonosí slavnou značkou, zato předvede něco na silnici...



Aston Martin Cygnet rychle skončil tam, kde rychle skončit musel - v propadlišti dějin
Zdroj: Supercarkids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva