Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Cygnet končí, předražené mini nikdo nechce
28.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nápad prodávat luxusnější provedení Toyoty iQ za trojnásobek její obvyklé ceny se u zákazníků Astonu Martin s pochopením nesetkal. Dalo se čekat něco jiného?
Když se Aston Martin svého času vytasil s nápadem prodávat, no nechceme říci nevzhledné, ale vizuálně poněkud svérázné mini Toyota iQ se specifickým designem i interiérem jako model Cygnet, celý svět si klepal na čelo. Pokud by mělo jít o skutečně levné auto, které by výrobci pomohlo snížit průměrné hodnoty emisí CO2, dalo by se to ještě pochopit, s nasazenou cenou 31 tisíc liber ale vůz měl stát téměř trojnásobek cifry, kterou bylo nutné si připravit na samotnou Toyotu. I tohle nakonec pochopit šlo, z Astonu se přece nemohl stát velkovýrobce městských aut, že by se ale takové auto prodávalo ve větších než zcela minimální počtech, to se čekat nedalo. A tak nepřekvapí, že se to ani nestalo.
Britská automobilka oznámila, že s výrobou Cygnetu po dvou letech končí. Jde pochopitelně o fiasko, o nejkratší dobu vyráběný Aston se ale přesto nejedná. Ještě hůře si vedl mnohem „astonovitější” Virage, který se coby hybrid DB9 a DBS s pochopením u zákazníků též nesetkal a skončil po 18 měsících výroby.
Nakonec nerozumnějším nápadem spojeným se Cygnetem se tak jeví být dobové spekulace o příchodu verze V12, což by sice byl také nesmysl, ale aspoň sympatický. Standardní Cygnet byl jen a pouze nesmysl a podle toho dopadl. Tisková mluvčí firmy sice ubezpečuje, že případní zájemci si stále mohou vybírat ze skladových aut u dealerů po celém světě, pochybujeme však, že je automobilka někdy za zmíněnou cenu vůbec kdy rozprodá. Pokud totiž máte zájem o sportovně laděné iQ, bude pořád mnohem rozumnější sáhnout po verzi GRMN iQ 130G MT, která se sice nehonosí slavnou značkou, zato předvede něco na silnici...
Aston Martin Cygnet rychle skončil tam, kde rychle skončit musel - v propadlišti dějin
Zdroj: Supercarkids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva