Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Cygnet končí, předražené mini nikdo nechce
28.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nápad prodávat luxusnější provedení Toyoty iQ za trojnásobek její obvyklé ceny se u zákazníků Astonu Martin s pochopením nesetkal. Dalo se čekat něco jiného?
Když se Aston Martin svého času vytasil s nápadem prodávat, no nechceme říci nevzhledné, ale vizuálně poněkud svérázné mini Toyota iQ se specifickým designem i interiérem jako model Cygnet, celý svět si klepal na čelo. Pokud by mělo jít o skutečně levné auto, které by výrobci pomohlo snížit průměrné hodnoty emisí CO2, dalo by se to ještě pochopit, s nasazenou cenou 31 tisíc liber ale vůz měl stát téměř trojnásobek cifry, kterou bylo nutné si připravit na samotnou Toyotu. I tohle nakonec pochopit šlo, z Astonu se přece nemohl stát velkovýrobce městských aut, že by se ale takové auto prodávalo ve větších než zcela minimální počtech, to se čekat nedalo. A tak nepřekvapí, že se to ani nestalo.
Britská automobilka oznámila, že s výrobou Cygnetu po dvou letech končí. Jde pochopitelně o fiasko, o nejkratší dobu vyráběný Aston se ale přesto nejedná. Ještě hůře si vedl mnohem „astonovitější” Virage, který se coby hybrid DB9 a DBS s pochopením u zákazníků též nesetkal a skončil po 18 měsících výroby.
Nakonec nerozumnějším nápadem spojeným se Cygnetem se tak jeví být dobové spekulace o příchodu verze V12, což by sice byl také nesmysl, ale aspoň sympatický. Standardní Cygnet byl jen a pouze nesmysl a podle toho dopadl. Tisková mluvčí firmy sice ubezpečuje, že případní zájemci si stále mohou vybírat ze skladových aut u dealerů po celém světě, pochybujeme však, že je automobilka někdy za zmíněnou cenu vůbec kdy rozprodá. Pokud totiž máte zájem o sportovně laděné iQ, bude pořád mnohem rozumnější sáhnout po verzi GRMN iQ 130G MT, která se sice nehonosí slavnou značkou, zato předvede něco na silnici...
Aston Martin Cygnet rychle skončil tam, kde rychle skončit musel - v propadlišti dějin
Zdroj: Supercarkids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.