Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno
2.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bylo to fiasko, propadák, prakticky nikým nechtěný model. Paradoxně to z něj ale udělalo sběratelskou raritu sušenou v garážích. Tento je výjimkou.
Vzpomínáte si ještě na Aston Martin Cygnet? Pokus britské automobilky prodávat za milion korun auto v hodnotě pár set tisíc díky upravenému vzhledu, noblesnímu logu a ještě noblesnějšímu interiéru? Skončil neslavně v roce 2013 a i když se jej nakonec zřejmě prodalo více než původně zmiňovaných 150 kusů, vydobyl si tento stroj zcela po právu místo v našem přehledu malých aut, která nikdo nechtěl. Hůře prodávaný vůz tohoto charakteru abyste pohledali.
Automobilový svět je ale plný paradoxů. Když o něco lidé nemají zájem a neprodává se to, znamená to, že toho vznikne málo. A věci raritní jsou ceněné, i když jde jinak o nepovedené, nedokonalé či jinak nedobré zboží. Tak se stalo, že zatímco jsme se s Cygnetem loučili jako s naprostým propadákem a nechtěným vozem, jeho ceny začaly strmě růst. A narostly až do absurdních výšin.
Současná realita je taková, že na celém velkém Mobile.de je nabízeno pouhých 8 Cygnetů, z nichž ten nejlevnější stojí přes 880 tisíc Kč a ještě má volant vpravo. Nejdražší je nabízen skoro za 1,25 milionu Kč, daleko více než mnohé žádanější sporťáky stejné značky. Většina lidí zkrátka po předčasném konci výroby tento malý nechtěný šperk uzamkla ve svých garážích a spekuluje na růst hodnoty. Existuje ale přinejmenším jeden člověk, který svůj Cygnet používá pro to, pro co byl stvořen - jako malé městské auto. A kašle na to, že tím nevydělává jako ti, co s ním roky nevyjeli.
Však se podívejte na fotky níže pořízené v hlavním městě Francie, v Paříži. Cygnet tu stojí na normální silnici obouchaný ze všech stran a je na něm vidět, že prostě jezdí. A starší fotka dokumentuje, že tohle se děje už roky. Palec nahoru za takový přístup - auta byla přece stvořena k tomu, aby byla používána, aby byla ježděna. Ne k tomu, aby strávila roky nehnutě v garáži a čekala, až je někdo dráže koupí. Od toho je tu Mona Lisa a „její” Louvre, svět aut prosím těchto praktik držme stranou...




Běžně používaný Aston Cygnet existuje. A my za to jeho pařížskému majiteli skládáme hlubokou poklonu
Totéž auto bylo nafoceno před 4 léty tamtéž. Některé šrámy už mělo, další přibyly. Prostě jezdí...
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins