Ariel Nomad se popré předvádí v akci, alespoň jako prototyp (videa)

Britská novinka pokoří stovku za 3,4 sekundy a navzdory pohonu zadních kol pak prý zvládne i Dakar. První videa zachycují hlavně její vývoj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ariel Nomad se popré předvádí v akci, alespoň jako prototyp (videa)

19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ariel Nomad se popré předvádí v akci, alespoň jako prototyp (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka pokoří stovku za 3,4 sekundy a navzdory pohonu zadních kol pak prý zvládne i Dakar. První videa zachycují hlavně její vývoj.

Ariel Nomad jsme si plně představili před několika málo dny, přičemž podle vašich ohlasů rozhodně nešlo o střelu, která by minula terč. Právě naopak si britská výkonná buggyna získala řadu příznivců, a tak je možná škoda, že za ní stojí malosériová automobilka. Pokud by se totiž dané myšlenky chopil některý z větších výrobců, mohly by se jistě nemalé náklady na vývoj rozmělnit do většího počtu exemplářů. Tím by poklesla cena, další redukci by pak mohl mít na starosti třeba méně výkonný motor.

Nesmíme zapomínat na fakt, že Ariel Nomad dostal 2,4litrový motor od Hondy, jež v novém naladění produkuje 238 koní a 300 Nm. V kombinaci s 670 kilogramy hmotnosti tak není překvapením sprint z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Kdyby však pod kapotu zamířil agregát s menším objemem a výkonem, i nadále by takový stroj mohl zvládat akceleraci třeba za 6 sekund. Přitom by však taková verze mohla startovat někde okolo 600 tisíc korun.

Dá se však předpokládat, že takhle odvážné již dnešní velkosériové automobilky nejsou, pročež se raději odtrhneme od snění a vrátíme se zpět do reality. Ta je spojena se základní pořizovací cenou ve výši 27 500 GBP (cca 1 005 000 Kč), za kterou kromě výše zmíněného motoru dostáváte hnanou zadní nápravu, ochranný trubkový rám, tlumiče Bilstein, pružiny Eibach nebo 15palcová kola s pneumatikami Yokohama. Kromě tohoto komba bude ovšem Nomad k mání s různorodou selekcí litých kol a pneumatik, kdy můžete sáhnout až po 18palcových kouscích a ryze silničním nebo čistě off-roadovém obutí. Dále v příplatkové výbavě figuruje třeba plnohodnotné čelní okno nebo nosiče rezervy, přičemž volba je závislá zejména na plánovaném využití vozu.

Podle Britů se Nomad neztratí ani na Dakaru a zejména první přiložené video kolegů z britského Autocaru zachycuje, že by to mohla být pravda. Podívejte se nejen na něj.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.