Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ariel Nomad se popré předvádí v akci, alespoň jako prototyp (videa)
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka pokoří stovku za 3,4 sekundy a navzdory pohonu zadních kol pak prý zvládne i Dakar. První videa zachycují hlavně její vývoj.
Ariel Nomad jsme si plně představili před několika málo dny, přičemž podle vašich ohlasů rozhodně nešlo o střelu, která by minula terč. Právě naopak si britská výkonná buggyna získala řadu příznivců, a tak je možná škoda, že za ní stojí malosériová automobilka. Pokud by se totiž dané myšlenky chopil některý z větších výrobců, mohly by se jistě nemalé náklady na vývoj rozmělnit do většího počtu exemplářů. Tím by poklesla cena, další redukci by pak mohl mít na starosti třeba méně výkonný motor.
Nesmíme zapomínat na fakt, že Ariel Nomad dostal 2,4litrový motor od Hondy, jež v novém naladění produkuje 238 koní a 300 Nm. V kombinaci s 670 kilogramy hmotnosti tak není překvapením sprint z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Kdyby však pod kapotu zamířil agregát s menším objemem a výkonem, i nadále by takový stroj mohl zvládat akceleraci třeba za 6 sekund. Přitom by však taková verze mohla startovat někde okolo 600 tisíc korun.
Dá se však předpokládat, že takhle odvážné již dnešní velkosériové automobilky nejsou, pročež se raději odtrhneme od snění a vrátíme se zpět do reality. Ta je spojena se základní pořizovací cenou ve výši 27 500 GBP (cca 1 005 000 Kč), za kterou kromě výše zmíněného motoru dostáváte hnanou zadní nápravu, ochranný trubkový rám, tlumiče Bilstein, pružiny Eibach nebo 15palcová kola s pneumatikami Yokohama. Kromě tohoto komba bude ovšem Nomad k mání s různorodou selekcí litých kol a pneumatik, kdy můžete sáhnout až po 18palcových kouscích a ryze silničním nebo čistě off-roadovém obutí. Dále v příplatkové výbavě figuruje třeba plnohodnotné čelní okno nebo nosiče rezervy, přičemž volba je závislá zejména na plánovaném využití vozu.
Podle Britů se Nomad neztratí ani na Dakaru a zejména první přiložené video kolegů z britského Autocaru zachycuje, že by to mohla být pravda. Podívejte se nejen na něj.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva