Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ariel Nomad dostal kompresor, v terénu zrychlí z 0 na 160 za 7,4 sekundy
18.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že terénnímu trubkostroji jménem Ariel Nomad chybí v základním provedení výkon, máte nyní možnost nechat mu trochu přitopit pod kotlem.
Ariel Atom je šílený stroj. Možná ne tak šílený jako Škoda Yeti RS, ale dost bláznivý na to, že musíte mít v rukou něco opravdu výjimečného, abyste mu na okruhu stačili. Vlastně ne jen na okruhu - od letošního roku je k mání i Ariel Nomad, který není ničím jiným než jakousi off-roadovou verzí Atomu. A podle všeho se nezdá, že by se jako terénní auto jen tvářil.
Nedá se říci, že by už ve standardním provedení šlo o pomalé auto (či jak Arielům říkat). Váží pouze 670 kg a pohání jej 2,4litrový motor Hondy generující až 175 kW (238 koní) a 300 Nm, díky čemuž zrychluje na stovku za 3,4 sekundy a při akceleraci jej na 201 km/h zastaví jen omezovač. Některým zákazníkům to ale očividně bylo málo, a tak Ariel přidává do nabídky i variantu s kompresorem.
Ta používá stejný motor, díky přeplňování z něj ale doluje až 216 kW (294 koní) a 340 Nm. Akceleraci na stovku udává Ariel stejnou - možná omylem - na 160 km/h ale tato verze zrychlí za 7,4 sekundy, maximálka je opět omezená na 201 km/h. Ale i to je docela kalup, uvážíme-li, kde všude může Nomad jezdit a co kolem sebe za jeho volantem máte.
Pochopitelně, zvýšení výkonu nepřichází zadarmo - zatímco standardní provedení stojí 30 000 liber (asi 1,1 milionu Kč), to přeplňované vyjde na 36 000 liber (cca 1,32 milionu Kč). Rozdíl 6 000 liber (220 tisíc Kč) pak mohou doplatit i ti, kteří si terénní Ariel již objednali, ale zatím jim nebyl dodán. A čekání to zřejmě není krátké - britská firma hovoří o době dodání do 9 až 12 měsíců od objednávky. Zatím prý předala zákazníkům 2 kusy vozu a další 2 brzy předá, její výrobní kapacity přitom činí 50 až 60 kusů této podivnosti za rok.



































Nedá se říci, že by Ariel Nomad nebyl už v základní verzi dosti „ujetý” stroj. V té kompresorové je ještě „ujetější”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins