Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ariel Nomad dostal kompresor, v terénu zrychlí z 0 na 160 za 7,4 sekundy
18.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že terénnímu trubkostroji jménem Ariel Nomad chybí v základním provedení výkon, máte nyní možnost nechat mu trochu přitopit pod kotlem.
Ariel Atom je šílený stroj. Možná ne tak šílený jako Škoda Yeti RS, ale dost bláznivý na to, že musíte mít v rukou něco opravdu výjimečného, abyste mu na okruhu stačili. Vlastně ne jen na okruhu - od letošního roku je k mání i Ariel Nomad, který není ničím jiným než jakousi off-roadovou verzí Atomu. A podle všeho se nezdá, že by se jako terénní auto jen tvářil.
Nedá se říci, že by už ve standardním provedení šlo o pomalé auto (či jak Arielům říkat). Váží pouze 670 kg a pohání jej 2,4litrový motor Hondy generující až 175 kW (238 koní) a 300 Nm, díky čemuž zrychluje na stovku za 3,4 sekundy a při akceleraci jej na 201 km/h zastaví jen omezovač. Některým zákazníkům to ale očividně bylo málo, a tak Ariel přidává do nabídky i variantu s kompresorem.
Ta používá stejný motor, díky přeplňování z něj ale doluje až 216 kW (294 koní) a 340 Nm. Akceleraci na stovku udává Ariel stejnou - možná omylem - na 160 km/h ale tato verze zrychlí za 7,4 sekundy, maximálka je opět omezená na 201 km/h. Ale i to je docela kalup, uvážíme-li, kde všude může Nomad jezdit a co kolem sebe za jeho volantem máte.
Pochopitelně, zvýšení výkonu nepřichází zadarmo - zatímco standardní provedení stojí 30 000 liber (asi 1,1 milionu Kč), to přeplňované vyjde na 36 000 liber (cca 1,32 milionu Kč). Rozdíl 6 000 liber (220 tisíc Kč) pak mohou doplatit i ti, kteří si terénní Ariel již objednali, ale zatím jim nebyl dodán. A čekání to zřejmě není krátké - britská firma hovoří o době dodání do 9 až 12 měsíců od objednávky. Zatím prý předala zákazníkům 2 kusy vozu a další 2 brzy předá, její výrobní kapacity přitom činí 50 až 60 kusů této podivnosti za rok.
Nedá se říci, že by Ariel Nomad nebyl už v základní verzi dosti „ujetý” stroj. V té kompresorové je ještě „ujetější”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva