Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani Porsche už si nevýská, pro zhoršené prodeje ruší víkendové směny
14.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poptávka po sportovních Porsche především v Evropě klesá. V Číně nebo USA to vypadá lépe, celkovou situaci ale tyto trhy už zachránit nesvedou.
Vypadá to, že úpadku eurozóny budeme ještě chvíli psát. Ostatně, nic neovlivňuje automobilky takovým způsobem, jako právě pokles prodejů na trzích, které ještě donedávna generovaly zisk. Na první pohled se přitom mohlo zdát, že nezájmem kupujících jsou zasaženi jen „masové” značky. Jenže podle světových analytiků budou v následujících měsících strádat i prémiové značky a vyrobci supersportů. Důvodem pro ně přitom prý nutně není jen nedostatek financí na straně kupujících, ale rozhodnutí klientely, že aktuálně prostě není čas nakupovat „zbytečnosti“.
To samozřejmě ovlivní plány mnoha značek. Jak již dobře víme, pak třeba Maserati chce od roku 2015 prodávat na 50 000 vozů ročně. A takové Porsche by v roce 2018 dokonce chtělo překonat kvótu 200 000 exemplářů vyrobených během dvanácti měsíců. Což rozhodně nezní nereálně, pokud si uvědomíme, že planetu v té době bude obývat již sedm miliard lidí. Jenže očividně jen málokdo si bude moci (či bude chtít) dovolit skutečně sportovní modely.
Patrné je to právě na aktuálním vývoji u Porsche. Automobilka sice v září ve své továrně v Zuffenhausenu zavedla další a další směny, které by jí pomohly uspokojit rostoucí poptávku po nové generaci 911, ale to neznamená stálý stav. Stejně jako nebude věčný globální nárůst prodejů o 24 %, který se od ledna do října projevil odjezdem 11 688 sportovních vozů směrem k zákazníkům.
Za vším samozřejmě stojí čínský a americký trh, kde se poptávka zdvojnásobila. Díky tomu Porsche mohlo snadno zamaskovat propad o 4,5 %, který utrpělo na evropském trhu. Jenže právě čínský trh čeká v příštím roce ještě větší zpomalení než letos. A Amerika, která má v čele opět Baracka Obamu, bude spíše favorizovat nesmysly a zbytku trhu tím škodit.
Porsche proto dle anonymních zdrojů, které ale zřejmě mají velmi dobré napojení na vedení značky, hodlá od ledna příštího roku zavést pětidenní pracovní týden a zcela tak vyškrtnout víkendové směny. Samotná pracovní doba od pondělí do pátku by pak měla být každým dnem o hodinu kratší, díky čemuž se tak sníží aktuální kvóta 170 vyrobených 911 za čtyřiadvacet hodin.
Podle analytické společnosti IHS Automotive to ale nemusí znamenat konečnou. Podle jejich výhledu by totiž prodeje modelů 911, Boxster a Cayman měly v příštím roce poklesnout o 10,7 % na pouhých 11 500 kusů. S tím očividně souhlasí i šéf Porsche Matthias Müller, který očekává, že prodeje značky budou v roce 2013 nižší o pět až deset procent.
Celá tato záležitost se dotýká jen továrny v Zuffenhausenu. V Lipsku, kde se vyrábí Cayenne a Panamera, v současné době brány továrny opouští na 480 vozů denně a Porsche hodlá na příštích šest měsíců zavést třetí směnu. A to se ještě příští rok očekává příjezdu menšího modelu Macan.
Je tedy otázkou, zda Porsche nakonec své odvážné plány pro rok 2018 splní. Jisté je ovšem to, že skutečná Porsche se na tom budou podílet ještě méně než doposud.
Porsche Carrera s pohonem všech kol je posledním příspěvkem do modelové řady 911. V příštím roce sice značka očekává příjezd nových verzí, ale také propad prodejů na evropském trhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva