Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
AM-G: Aston Martin našel svůj „bod G“, motory V8 mu bude dodávat AMG
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výměnou za pětiprocentní podíl bude divize z Affalterbachu dodávat také veškerou elektroniku. A podílet se má i na představení budoucích modelů.
O možné spolupráci britské a německé značky se spekulovalo již několik měsíců (či spíše let, první zmínky spadají již do roku 2008). Až dosud ovšem jakákoliv možná dohoda nevypadala reálně, spíše jen jako sen vedení Astonu Martin. Nakonec ale vše dobře dopadlo, neboť Britové dnes oznámili, že se sportovní divizí AMG začínají technickou spolupráci. Ta jim má pod kapotu přihrát na zakázku vyvinuté motory V8 a veškerou palubní elektroniku, zatímco Mercedes-Benz v rámci dohody získal pětiprocentní podíl.
Německá automobilka se tak po společnostech Investment DAR a Investindustrial stává jedním z velkých akcionářů, na rozhodování firmy však vliv mít nebude. Daná procenta totiž spadají do ranku nehlasovacích, jedná se tak vlastně jen o možné dividendy a pochopitelně podíl na majetku samotné firmy. Pro Aston Martin se ale daná dohoda víceméně rovná záchrannému kruhu, kromě motorů a elektroniky se totiž koncern Daimler má podílet i na představení budoucích modelů britské značky.
„Spolupráce s Mercedesem-AMG při zachování nezávislosti, unikátního charakteru a stylu Astonu Martin naznačuje ve společnosti, která právě začíná druhé století svého působení v branži, příchod lepších zítřků,“ vyjádřil se k dohodě technický ředitel britské značky Ian Minards. Podle Oly Källeniuse, šéfa AMG, je pak celá záležitost jen důkazem velkého renomé sportovní divize.
Na první „AM-G“ jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště pak na jeho pohonnou jednotku, která by ale navzdory všem prohlášením charakter Astonu Martin změnit měla. Dozajista se totiž bude jednat o přeplňovaný motor, který Britové již hezkých pár let nepoužívají...
Aston Martin se domluvil s AMG na dodávkách motorů V8 výměnou za pětiprocentní podíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch