Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun

Provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares potvrdil, že automobilka vdechne život sériové verzi novodobého Alpine A110. A její cena nebude vůbec přehnaná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun

15.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares potvrdil, že automobilka vdechne život sériové verzi novodobého Alpine A110. A její cena nebude vůbec přehnaná.

Už při představení Alpine A110-50 se hodině mluvilo o tom, že Renault je prakticky rozhodnut jej sériově vyrábět a podobné téma přišlo na přetřes i nad dalšími snímky a propagačním videem. Oficiální potvrzení takového záměru ale tehdy nepřišlo, nyní jsme o krok dál.

Provozní šéf francouzské automobilky totiž kolegům z britského Auto Expressu potvrdil, že vůz bude vyráběn a dokonce i naznačil jeho cenu. „Jsem rozhodnut znovu vdechnout život značce Alpine,” řekl Tavares a dodal: „Jejím prvním autem bude novodobá interpretace klasického A110 a stát bude kolem 50 000 Eur. To je směr, kterým míříme. Poté můžeme udělat cokoli, co se nám zalíbí.”

Dobré zprávy ale Tavares záhy mírnil několika zatím nedořešenými otázkami. Jednak je prakticky jisté, že vůz se nedostane na trh dříve než v roce 2015, tedy za nějaké tři roky, automobilka navíc musí najít partnera, který j pomůže stvořit sériovou verzi a sníží tak náklady na její vývoj. Jinak by totiž nebylo možné dosáhnout naznačené ceny a té se COO Renaultu nechce vzdát.

Kdo může být oním vyvoleným? O tom se zatím spekuluje, Tavares ale naznačuje, že jím řízená firma nestojí na začátku cesty. „Dohoda existuje a jednáme dále. Definitivní rozhodnutí padne na konci roku 2012, pak budeme potřebovat ještě tři roky,” řekl níže postavený z obou Carlosů ve vedení konglomerátu Renault-Nissan. Právě přes Nissan resp. jeho značku Infiniti by přitom mohla vést cesta k „dárci orgánů”.

Jedním ze spekulovaných partnerů je totiž Mercedes, který už s Infiniti spolupracuje. Druhým je pak britský Lotus, s nímž Renault spolupracuje na poli motorsportu. Pro obě firmy by neměl být problém dodat Francouzům pro sériový A110-50 vhodnou platformu.

Jak to všechno dopadne se ještě uvidí. Sériová reinkarnace slavné á-stodesítky by nás ale už minout neměla.


Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 1 - Alpine A110-50 Monako 01Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 2 - Alpine A110-50 Monako 02Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 3 - Alpine A110-50 Monako 03Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 4 - Alpine A110-50 Monako 04Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 5 - Alpine A110-50 Monako 05Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 6 - Alpine A110-50 Monako 06Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 7 - Alpine A110-50 Monako 07Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 8 - Alpine A110-50 Monako 08Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 9 - Alpine A110-50 Monako 09Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 10 - Alpine A110-50 Monako 10Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 11 - Alpine A110-50 Monako 11Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 12 - Alpine A110-50 Monako 12Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun - 13 - Alpine A110-50 Monako 13
Alpine A110-50 je zatím jen koncept, k proměně v produkční vůz ale nemá daleko

Zdroj: Auto Express

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.