Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpine A110-50: sériová verze sporťáku bude, připravte si 1,25 milionu korun
15.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares potvrdil, že automobilka vdechne život sériové verzi novodobého Alpine A110. A její cena nebude vůbec přehnaná.
Už při představení Alpine A110-50 se hodině mluvilo o tom, že Renault je prakticky rozhodnut jej sériově vyrábět a podobné téma přišlo na přetřes i nad dalšími snímky a propagačním videem. Oficiální potvrzení takového záměru ale tehdy nepřišlo, nyní jsme o krok dál.
Provozní šéf francouzské automobilky totiž kolegům z britského Auto Expressu potvrdil, že vůz bude vyráběn a dokonce i naznačil jeho cenu. „Jsem rozhodnut znovu vdechnout život značce Alpine,” řekl Tavares a dodal: „Jejím prvním autem bude novodobá interpretace klasického A110 a stát bude kolem 50 000 Eur. To je směr, kterým míříme. Poté můžeme udělat cokoli, co se nám zalíbí.”
Dobré zprávy ale Tavares záhy mírnil několika zatím nedořešenými otázkami. Jednak je prakticky jisté, že vůz se nedostane na trh dříve než v roce 2015, tedy za nějaké tři roky, automobilka navíc musí najít partnera, který j pomůže stvořit sériovou verzi a sníží tak náklady na její vývoj. Jinak by totiž nebylo možné dosáhnout naznačené ceny a té se COO Renaultu nechce vzdát.
Kdo může být oním vyvoleným? O tom se zatím spekuluje, Tavares ale naznačuje, že jím řízená firma nestojí na začátku cesty. „Dohoda existuje a jednáme dále. Definitivní rozhodnutí padne na konci roku 2012, pak budeme potřebovat ještě tři roky,” řekl níže postavený z obou Carlosů ve vedení konglomerátu Renault-Nissan. Právě přes Nissan resp. jeho značku Infiniti by přitom mohla vést cesta k „dárci orgánů”.
Jedním ze spekulovaných partnerů je totiž Mercedes, který už s Infiniti spolupracuje. Druhým je pak britský Lotus, s nímž Renault spolupracuje na poli motorsportu. Pro obě firmy by neměl být problém dodat Francouzům pro sériový A110-50 vhodnou platformu.
Jak to všechno dopadne se ještě uvidí. Sériová reinkarnace slavné á-stodesítky by nás ale už minout neměla.













Alpine A110-50 je zatím jen koncept, k proměně v produkční vůz ale nemá daleko
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 10 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 5 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 8 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva