Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B7: BMW M7 v komfortním provedení
1.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jste jedni z těch, kterým přijde nelogické, že neexistuje BMW M7? Pak přichází vaše chvíle, protože tu máme první oficiální obrázek a informace o nové Alpině B7. Výkon 507 koní a „stovka” za 4,7 s, to už jsou čísla z říše písmena M.
Společnost Alpina jde tak trochu proti proudu. Většina tunerů se dnes účastní neoficiální soutěže o navěšení co největšího počtu pochybných doplňků na karoserii a pomalu a jistě se z nich stává to, pro co máme v češtině pěkný název - z tunerů se stávají tuzeři. Byť se ani Alpina nevyhýbá montáži exteriérových a interiérových doplňků, stále ještě základ jejích úprav spočívá ve vylepšené technice.
Stejně je tomu u čerstvého přírůstku v její nabídce, u modelu Alpina B7 založené na aktuálním BMW řady 7. Už první skica naznačovala, že se designerům Alpiny podařilo využít nabízené možnosti a udělali ze „sedmičky” opravdu sportovně vypadající sedan. A první obrázek, který se dostal na veřejnost, to jen potvrzuje. Decentní přední nárazník v alpinovském stylu, malý spoiler na víku kufru a velká kola v tradičním designu stačily k tomu, aby se před námi objevila sportovně založená limuzína.
Alpina B7 ale samozřejmě nebude zrovna sportovním autem a to ne jen kvůli tomu, že řada 7 z podstaty takovým vozem být nemůže. Alpina se vždy snažila spojit sportovní schopnosti s vysokým jízdním komfortem a i B7 bude jistě hrát na tuto strunu - kombinace velkého sedanu s motorem o vysokém výkonu učiní z běžné sedmičky učiněné superturismo.
A co se tedy událo pod kapotou? Standardní, dvakrát přeplňovaný motor V8 od objemu 4,4l byl vyladěn na výkon 507 koní (je náhodou, že stejný výkon dává V10 z BMW M5/M6?) a jeho maximum točivého momentu dosahuje 700 N.m. To dohromady stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximální rychlost 280 km/h. Mimochodem, u Alpiny je pravidlem, že rychlost zobrazená na tachometru přesně odpovídá realitě. Ovšem v případě B7 optimismus v stylu VW není potřeba, i reálná čísla budou více než pěkná.
Posílený motor doprovodí upravený podvozek a brzdový systém. Zatím nemáme informace o rozsahu jejich vylepšení, ty se spolu se zbytkem podrobností dozvíme až při oficiální premiéře na ženevském autosalónu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 55 minutami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 2 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 3 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva