Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B7: BMW M7 v komfortním provedení
1.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jste jedni z těch, kterým přijde nelogické, že neexistuje BMW M7? Pak přichází vaše chvíle, protože tu máme první oficiální obrázek a informace o nové Alpině B7. Výkon 507 koní a „stovka” za 4,7 s, to už jsou čísla z říše písmena M.
Společnost Alpina jde tak trochu proti proudu. Většina tunerů se dnes účastní neoficiální soutěže o navěšení co největšího počtu pochybných doplňků na karoserii a pomalu a jistě se z nich stává to, pro co máme v češtině pěkný název - z tunerů se stávají tuzeři. Byť se ani Alpina nevyhýbá montáži exteriérových a interiérových doplňků, stále ještě základ jejích úprav spočívá ve vylepšené technice.
Stejně je tomu u čerstvého přírůstku v její nabídce, u modelu Alpina B7 založené na aktuálním BMW řady 7. Už první skica naznačovala, že se designerům Alpiny podařilo využít nabízené možnosti a udělali ze „sedmičky” opravdu sportovně vypadající sedan. A první obrázek, který se dostal na veřejnost, to jen potvrzuje. Decentní přední nárazník v alpinovském stylu, malý spoiler na víku kufru a velká kola v tradičním designu stačily k tomu, aby se před námi objevila sportovně založená limuzína.
Alpina B7 ale samozřejmě nebude zrovna sportovním autem a to ne jen kvůli tomu, že řada 7 z podstaty takovým vozem být nemůže. Alpina se vždy snažila spojit sportovní schopnosti s vysokým jízdním komfortem a i B7 bude jistě hrát na tuto strunu - kombinace velkého sedanu s motorem o vysokém výkonu učiní z běžné sedmičky učiněné superturismo.
A co se tedy událo pod kapotou? Standardní, dvakrát přeplňovaný motor V8 od objemu 4,4l byl vyladěn na výkon 507 koní (je náhodou, že stejný výkon dává V10 z BMW M5/M6?) a jeho maximum točivého momentu dosahuje 700 N.m. To dohromady stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximální rychlost 280 km/h. Mimochodem, u Alpiny je pravidlem, že rychlost zobrazená na tachometru přesně odpovídá realitě. Ovšem v případě B7 optimismus v stylu VW není potřeba, i reálná čísla budou více než pěkná.
Posílený motor doprovodí upravený podvozek a brzdový systém. Zatím nemáme informace o rozsahu jejich vylepšení, ty se spolu se zbytkem podrobností dozvíme až při oficiální premiéře na ženevském autosalónu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 4 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 5 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 7 hodinamiGreen Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva