Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6
6.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zkuste před lidmi z Alpiny vyslovit slovo tuning a budou se na vás dívat jako na něco vytažené z nosu. Ani bych se jim nedivil, protože pokud by mělo BMW někomu poděkovat za existenci divize M GmbH, byla by to právě Alpina.
Ta požívá statut samostatného automobilového výrobce a ve skutečnosti je spolupráce těchto dvou firem spjatá natolik těsně (letos je tomu už čtyřicet let, co společně vyvinuli model 3.0 CSL), že třeba motory se pro Alpinu vyrábí přímo na výrobní lince BMW, a podle tiché nepsané dohody nebudou tyto agregáty nikdy stát nad motory divize M.
To můžete vidět třeba v případě Alpinou oblíbeného osmiválce o objemu 4,4 litru s dvojicí turbodmychadel, který je pro auta z Buchloe naladěn tak, aby měl naprosto stejný výkon jako minulá generace BMW M5. Těch 507 koní a 700 newtonmetrů se ve Frankfurtu ukáže kromě jiného také v nové řadě 6 nazvané podle hierarchie B6 Biturbo Cabrio.
Vidlicový osmiválec se kombinuje s osmistupňovým automatem ZF, kterému Alpina důvěřuje, ale pár změn v nastavení přeci jen dělá. Obvykle mají ve zvyku udělat výraznější rozptyl mezi režimy Comfort, Normal, Sport, Sport+, a protože k tomu připojí standardní pneumatiky místo dojezdových s nepříjemně tuhými bočnicemi, podvozky jejich aut ve výsledku fungují lépe, než u běžných BMW.
A protože Alpina nepoužívá takové podružnosti jako je elektronický omezovač rychlosti, kromě akcelerace na stovku za 4,8 s dostanete také vůz schopný rozjet se nejen na obligátních 250 ale 311 km/h. Ne že by to bylo nějak důležité, ale podle měření se přitom průměrná spotřeba zvýší z 10,7 pouze na 10,9 l/100 km. Absolutní hodnota sice není podstatná, protože bude stejně skoro nedosažitelná, ale z rozdílu si můžeme alespoň udělat obrázek o tom, jak hluboké rezervy musí mít sériový agregát se 408 koňmi a 600 Nm. A je fajn, že se najde někdo, kdo v těch hloubkách může lovit.
Kabriolet dostal stejný motor V8, který se montuje do typů B5 a B7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva