Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo popírá zvěsti o konci 4C, i když jich letos neprodala ani tisíc
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové tvrdí, že na stávajících spekulacích o konci kupé a roadsteru není špetka pravdy, naopak se chystají nabídku Alfy 4C dále zatraktivňovat.
Včera jsme vytáhli na světlo světa spekulace společnosti AutoForecast Solutions, dle kterých by Alfa Romeo 4C měla skončit v roce 2020, a to bez přímého nástupce. Důvodem jsou špatné prodeje, zvláště na severoamerickém trhu. Ve Spojených státech bylo totiž od ledna do června registrováno pouze 309 kusů. 4C na tom ovšem není extrémně dobře ani v Evropě, neboť po prvních pěti měsících tu máme 626 prodaných vozů.
Pravda, ve srovnání s loňským rokem jde sice o významný relativní nárůst (takřka o 100 procent), nicméně v absolutních číslech tu stále nemáme světoborný výsledek. Vůbec bychom se proto nedivili, kdyby Alfa Romeo nakonec kupé i Spider zařízla ještě dříve než na konci dekády. Italové se na to ovšem podle oficiálního prohlášení rozhodně nechystají. Místo toho dodávají, že obě karosářské verze jsou pro značku nadmíru důležité.
Kromě toho automobilka zmiňuje, že pokračuje v navyšování přitažlivosti tohoto modelu, pročež výbavu letos rozšířil sportovní výfuk Akrapovič a karbonové doplňky. Rok 2020 je pak více než vzdálený, což na jednu stranu znamená, že zájem publika může nadále stoupat. Stejně tak je ovšem možné, že registrace letos dosáhnou vrcholu a napříště již budou pouze klesat.
Ať tak či onak, 4C jednoho dne dosáhne konce svého životního cyklu. Je přitom otázkou, zda se přímým nebo nepřímým nástupcem stane jedna ze dvou „specialit“, které automobilka zmiňuje ve svém plánu. Jejich odhalení bychom se měli dočkat mezi roky 2017 a 2020, což jen koresponduje se zmiňovanými spekulacemi o konci 4C. Jak to ale nakonec bude, ukáže jen čas...

















Alfa Romeo 4C na sklonku dekády skutečně skončí, otázkou je ovšem příchod nástupce. Značka přitom již potvrdila, že mezi roky 2017 a 2020 chystá dvě „speciality“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva