Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze hatchbacku dostala vůči loňsku navíc jen černě lakovaná litá kola, sportovní podvozek, brzdy Brembo a pár novinek v interiéru.
Označení „Speciale“ máme momentálně spojené s famózním Ferrari 458 Speciale. Původně však zdobilo Alfu Romeo Giulietta Sprint Speciale, která ve formě prototypu s designem od Bertoneho ohromila návštěvníky turínského autosalonu v roce 1957. O dva roky později toto kupé zamířilo do výroby, kde vydrželo po čtyři roky, než jej značka nahradila větším modelem Giulia Sprint Speciale. V obou případech byl přitom odklon od standardu nemalý, zvláště v oblasti designu, kdy Giulietta excelovala velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,28).
Proč zde ale hovoříme o tak vzdálené minulosti? Z jednoho prostého důvodu. Italové se totiž aktuálně rozhodli slavné označení vzkřísit a použít jej na současnou Alfu Romeo Giulietta. Namísto kupé tu ovšem máme hatchback, který se víceméně neliší od loňské verze s poněkud skromnějším přídomkem Sprint. Evoluční varianta Speciale totiž zvenčí přihazuje víceméně jen 17palcová černě lakovaná litá kola.
Specifické nárazníky či boční prahy tu ale již máme přes rok, pročež těmi největšími novinkami jsou sportovní podvozek a větší brzdy Brembo se čtyřpístkovými červeně lakovanými třmeny. Uvnitř lze počítat s čalouněním v kombinaci látky a Alcantary, kůží obšitým volantem nebo červenými kontrastními švy, stříbrnými dekory a sadou hliníkových pedálů, za příplatek je pak k mání retro hlavice řadicí páky.
Pod kapotou se oproti loňsku taktéž nic nezměnilo, i nadále je tedy k dispozici pouze 1,4litrový čtyřválec MultiAirt o výkonu 150 koní, dvoulitrový turbodiesel JDTM naladěný na 175 koní a vrcholná benzinová přeplňovaná jedna-osma, jež dává k dobru 240 koní. Tato verze však startuje na italském trhu na závratných 34 500 Eur (935 500 Kč), pročež je otázkou, zda Speciale bude k mání také v ČR.






Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale až tak speciální vůči minulosti není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva