Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze hatchbacku dostala vůči loňsku navíc jen černě lakovaná litá kola, sportovní podvozek, brzdy Brembo a pár novinek v interiéru.
Označení „Speciale“ máme momentálně spojené s famózním Ferrari 458 Speciale. Původně však zdobilo Alfu Romeo Giulietta Sprint Speciale, která ve formě prototypu s designem od Bertoneho ohromila návštěvníky turínského autosalonu v roce 1957. O dva roky později toto kupé zamířilo do výroby, kde vydrželo po čtyři roky, než jej značka nahradila větším modelem Giulia Sprint Speciale. V obou případech byl přitom odklon od standardu nemalý, zvláště v oblasti designu, kdy Giulietta excelovala velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,28).
Proč zde ale hovoříme o tak vzdálené minulosti? Z jednoho prostého důvodu. Italové se totiž aktuálně rozhodli slavné označení vzkřísit a použít jej na současnou Alfu Romeo Giulietta. Namísto kupé tu ovšem máme hatchback, který se víceméně neliší od loňské verze s poněkud skromnějším přídomkem Sprint. Evoluční varianta Speciale totiž zvenčí přihazuje víceméně jen 17palcová černě lakovaná litá kola.
Specifické nárazníky či boční prahy tu ale již máme přes rok, pročež těmi největšími novinkami jsou sportovní podvozek a větší brzdy Brembo se čtyřpístkovými červeně lakovanými třmeny. Uvnitř lze počítat s čalouněním v kombinaci látky a Alcantary, kůží obšitým volantem nebo červenými kontrastními švy, stříbrnými dekory a sadou hliníkových pedálů, za příplatek je pak k mání retro hlavice řadicí páky.
Pod kapotou se oproti loňsku taktéž nic nezměnilo, i nadále je tedy k dispozici pouze 1,4litrový čtyřválec MultiAirt o výkonu 150 koní, dvoulitrový turbodiesel JDTM naladěný na 175 koní a vrcholná benzinová přeplňovaná jedna-osma, jež dává k dobru 240 koní. Tato verze však startuje na italském trhu na závratných 34 500 Eur (935 500 Kč), pročež je otázkou, zda Speciale bude k mání také v ČR.
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale až tak speciální vůči minulosti není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus