Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Turbo: jen 105 benzinových koní pro milánský kompakt
28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italové odhalili nový benzínový základ. Turbodmychadlo známé čtrnáctistovce zůstalo, výkon byl ale snížen na úroveň nejslabšího dieselu.
Alfa Romeo o své Giuliette sice tvrdí, že má sportovní charakter, ale když jde o zákazníky s hlubší kapsou a jen malými nároky na ono sportování, musí předsevzetí i deklarovaný profil stranou. Italský hatchback nižší střední třídy se nově představil se základní zážehovou jednotkou a ta mnoho sportovního charakteru neskýtá.
Možná trochu překvapivě si nejslabší agregát ponechal turbodmychadlo, nicméně automobilka snížila jeho plnící tlak a výsledkem je 105 koní při 5 000 otáčkách za minutu a vrchol točivého momentu 206 newtonmetrů při 1 750 ot./min. Atmosférická čtrnáctistovka Multiair v modelu MiTo disponuje stejným výkonem při 6 500 otáčkách, nabídne ale 130 Nm při 4 000 ot./min.
Výchozí pohonná jednotka se bude montovat pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, která postačí k akceleraci na stovku za 10,6 sekundy a nejvyšší rychlost 185 km/h. Spotřeba ve městě by podle Alfy měla být 8,4 l/100 km, mimo město 5,3 litru, průměr by pak měl spadnout na papírových 6,4 litru.
Na přesnější informace o cenách, za které se bude nejlevnější model prodávat, ještě čekáme, nejsou totiž k dispozici ani v sousedním Německu. V Itálii přijde tato Giulietta nejméně na na necelých 470 tisíc Kč, to pro nás ale příliš relevantní informace není. Vůz se 120koňovými motorem lze na našem trhu pořídit od 454 tisíc, nebylo by proto překvapivé, kdyby se importér chtěl dostat s cenou 105koňové verze pod 400 tisíc.



Základní benzínový motor 1,4T se svým výkonem srovná do lajny s nejslabším dieselem 1,6 JTD
Zdroj: Alfa Romeo přes Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins