Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Turbo: jen 105 benzinových koní pro milánský kompakt
28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italové odhalili nový benzínový základ. Turbodmychadlo známé čtrnáctistovce zůstalo, výkon byl ale snížen na úroveň nejslabšího dieselu.
Alfa Romeo o své Giuliette sice tvrdí, že má sportovní charakter, ale když jde o zákazníky s hlubší kapsou a jen malými nároky na ono sportování, musí předsevzetí i deklarovaný profil stranou. Italský hatchback nižší střední třídy se nově představil se základní zážehovou jednotkou a ta mnoho sportovního charakteru neskýtá.
Možná trochu překvapivě si nejslabší agregát ponechal turbodmychadlo, nicméně automobilka snížila jeho plnící tlak a výsledkem je 105 koní při 5 000 otáčkách za minutu a vrchol točivého momentu 206 newtonmetrů při 1 750 ot./min. Atmosférická čtrnáctistovka Multiair v modelu MiTo disponuje stejným výkonem při 6 500 otáčkách, nabídne ale 130 Nm při 4 000 ot./min.
Výchozí pohonná jednotka se bude montovat pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, která postačí k akceleraci na stovku za 10,6 sekundy a nejvyšší rychlost 185 km/h. Spotřeba ve městě by podle Alfy měla být 8,4 l/100 km, mimo město 5,3 litru, průměr by pak měl spadnout na papírových 6,4 litru.
Na přesnější informace o cenách, za které se bude nejlevnější model prodávat, ještě čekáme, nejsou totiž k dispozici ani v sousedním Německu. V Itálii přijde tato Giulietta nejméně na na necelých 470 tisíc Kč, to pro nás ale příliš relevantní informace není. Vůz se 120koňovými motorem lze na našem trhu pořídit od 454 tisíc, nebylo by proto překvapivé, kdyby se importér chtěl dostat s cenou 105koňové verze pod 400 tisíc.
Základní benzínový motor 1,4T se svým výkonem srovná do lajny s nejslabším dieselem 1,6 JTD
Zdroj: Alfa Romeo přes Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva