Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia QV konečně předvedla svou dynamiku okolo 300 km/h (videa)
7.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský sedan s 510 koňmi to teoreticky umí rozjet až na 307 km/h, v reálu je ale zjevně obtížné se dostat až k takové metě.
Alfa Romeo Giulia QV byla představena již loni v červnu a od té doby přišla také řada dalších variant i zahájení prodeje. Přesto italský sedan na českých silnicích vidět není. Možná patříte mezi šťastlivce, kteří jej již zahlédli, naše lahev šampaňského, jejíž otevření máme pro tuhle příležitost v plánu, zůstává ovšem zatím neotevřena. Občas ale Julii někdo někde protáhne a my se můžeme podívat alespoň na videa.
Ta nejnovější se zaměřují na dynamiku verze Quadrifoglio Verde v oblasti maximální rychlosti, která má dle technických parametrů dosahovat 307 km/h. Reálně se ovšem pokoření magické třístovky nedočkáme, místo toho se ručička tachometru zastaví o pár kilometrů v hodině níže. Na druhou stranu ale musíme uznat, že Giulia QV nemá problém s tím, aby daného tempa dosáhla, a to opakovaně.
Zásluhu na tom nese především 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto výkonem má sedan zvládat pokořit nejen třístovku, ale zároveň zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Řeč je přitom o hodnotách spojených se šestistupňovým manuálem, platit by ovšem měly i pro osmistupňový automat.
Navzdory tomuto souladu se obě varianty liší časy, jichž dosáhly na Nordschleife. Vůz s ručně řazenou převodovkou potřebuje o sedm sekund více než varianta s automatem. Ta Zelené peklo dokázala objet za 7 minut a 32 sekund. Tedy nejen rychleji než konkurence, ale také rychleji než mnohem potentnější sporťáky. Dnes se ale podívejme na to, co vůz předvádí na Autobahnu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus