Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia dostala aktivní aerodynamiku, zlepšit má přítlak vpředu (videa)
2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výsuvné lízátko čelního nárazníku je aktivováno ve vyšších rychlostech za účelem větší stabilizace přední nápravy. Daná technika není pro Alfu novinkou.
Nové Alfě Romeo Giulia se věnujeme opravdu nemalou měrou, přeci jen jde o vskutku zásadní vůz, který by mohl skomírající automobilku vrátit mezi živé. Tomuto počinu samozřejmě jen aplaudujeme, přeci jen kupé 4C naznačilo, že Italové dokážou stvořit nejen vizuálně žádoucí model. Nicméně včera jsme rovněž varovali před přílišným optimismem, který se do odborné i laické veřejnosti snaží nalít šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Velká očekávání by totiž mohlo následovat ještě větší zklamání.
Černým scénářem jsme se ovšem již zabývali v našem předchozím článku, proto tyto negativní myšlenky pro dnešek necháme spát. Místo toho se budeme zabývat aktivní aerodynamikou, kterou Giulia QV dostala do vínku. Konkrétně jde o lízátko čelního nárazníku, které se při vyšších rychlostech vysouvá a působí pozitivním dojmem na přední nápravu. Navýšen je totiž přítlak, souběžně s tím dochází také ke zlepšení přilnavosti.
Tento systém přitom pro Alfu není novinkou, již v roce 1984 jej dostal model 90. V jeho případě měla přitom výsuvná část čelního nárazníku napomoci chlazení pohonné jednotky. Přestože šlo rovněž o aktivní aerodynamiku, se kterou byly spojeny i výrazně zapuštěné nárazníky, nechlubil se tento sedan zrovna působivým koeficientem odporu vzduchu Cx 0,37. Novinka by však podle prohlášení značky měla být na mnohem lepší úrovni.
Žádné konkrétní údaje však Italové v tomto ohledu do světa nepustili, zopakovat tedy jen můžeme jediná známá fakta. Tedy že nová Giulia Quadrifoglio Verde dostane kromě výsuvného lízátka přeplňovaný šestiválcový motor s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní. S tímto výkonem přitom vrcholná verze zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy, tedy rychleji než německá konkurence.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 3 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 6 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB