Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Abarth Punto SuperSport: juniorská liga
1.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hatchback s rychlými pruhy a čtyřválcem, co má 180 koní. A říká si SuperSport. Není to náhodou italské?
Drzost Fiatu rozhodně nechybí, ale smysl pro estetiku mu také upřít nelze. Jeho další frankfurtská kreace vychází ze sériového Abarthu Punto s přídavkem komponentů paketu esseesse (tedy italsky SS, což je právě zkratka pro SuperSport).
Z něj se ve voze objevují například zkrácené sportovní pružiny, na zakázku vyrobené tlumiče Koni nebo brzdový systém se čtyřmi vrtanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu a koncovka výfuku se zvětšeným průměrem. O pohon se stará napříč všemi modely Abarthu používaný agregát 1,4 T-Jet vybavený turbodmychadlem, který produkuje 132 kW (180 koní) při 5 750 ot./min. a 270 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Punto Supersports jezdí maximální rychlostí 216 km/h a stovku „dá” za 7,5 s.
Abarth pro tento vůz vytvořil osobité barevné schéma - dvoutónový lak Grigio Campovolo míchá šedivý odstín s matnou černí, což je podle automobilky element reinterpretovaný ze starých závodních aut. A byl prý využíván proto, aby se zabránilo odrazům světel od karoserie. Jestli to samé platí pro barevně sladěná 18" kola, zpráva neuvádí.
Píše se v ní ale to, že v interiéru uvidíme při prezentaci ve Frankfurtu černou kůží čalouněná sportovní sedadla Sabelt a identicky potažený volant. Švy kombinují červené a žluté nitě, což jsou pro změnu barvy převzaté z loga Abarthu. A pokud zákazník nepotřebuje všechny tyto úpravy pouze pro posílení svého metrosexuálního ega, patrně přijde vhod i navigace nabízející telemetrii.
To není vtip, Abarth opravdu balí díly paketu esseesse do dřevěné bedny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva