Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
800koňový motor nového Lamborghini se ukázal v akci. I se dvěma turby točí 10 000 ot. a zní dobře, obavy přesto přetrvávají
7.8.2024 | Petr Prokopec
Je zjevné, že Lambo si s vůbec prvním přeplňovaným motorem v historii svých sportovních modelů pohrálo a stvořilo v rámci možností mimořádný stroj. Ale proč má být ještě ke všemu hybridní? To u takového auta nedává smysl.
V historii Lamborghini dosud nefiguroval sporťák, který by disponoval přeplňovaným motorem. To se ovšem brzy změní, neboť nástupce modelů Gallardo a Huracán přejde na osmiválcové biturbo. Spalovací jednotka se navíc dočká také elektrické podpory stejně jako větší Revuelto. Obojí hlavně puristicky smýšlející fanoušky děsí, neboť s atmosférickými motory bez jakéhokoliv dopingu mají spojený jak působivý zvuk, tak i nižší hmotnost.
Italové proto už hezkých pár měsíců zkouší tyto obavy zaplašit. A minimálně v prvním případě se jim to daří, neboť parametry spalovací jednotky jsou opravdu mimořádné. Motor má totiž produkovat 800 koní mezi 9 000 a 9 750 otáčkami. To je na přeplňovaný agregát něco neskutečného, značka navíc už dřív mluvila o červeném poli startujícím na deseti tisících otáček. Nyní ale odhalila video, na kterém se motor poprvé předvádí v akci, a ručička na digitální palubce zachází ještě dál.
Je samozřejmě možné, že v případě produkční verze bude motor uměle omezen v rozletu, i kvůli navýšení spolehlivosti a životnosti. Podstatné ovšem je, že u přeplňovaného agregátu se značka dostala s otáčkami ještě výš než u toho atmosférického. Navíc v případě motoru sáhla stejně jako Chevrolet u Corvette Z06 a ZR1 po ploché hřídeli, což hrdelní projev osmiválce přibližuje závodním motorům. Nebylo by tedy vlastně až tak podivné, kdyby se nové jednotky obával jen málokdo.
Horší to ale bude s onou elektrifikací. O hybridech obecně máme své pochybnosti, ale budiž, u některých typů aut mohou dávat jistý smysl. Ovšem u sportovního auta, které typicky najede nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok? K čemu to je, tedy krom papírového snížení emisí CO2? Na reálnou spotřebu to vliv mít nebude. A když ano, tak ne pozitivní, neboť to pochopitelně negativně ovlivní hmotnost.
Dosavadní Huracán byl pořád lehký, jako zadokolka se pohyboval pod 1 400 kily, což je na 4,5metrový sporťáhk s pětilitrovým motorem V10 velmi působivý výsledek. Novinka, která se nejspíš bude jmenovat Temerario, ale již jednu hnanou nápravu zřejmě nikdy nenabídne. A s turbomotorem, elektromotorem a baterií, protože půjde o dobíjecí hybrid, pod 1,8tunovou metu stěží zamíří. Taková hmotnost bude zejména na okruhu tragédií.
Ani majitelé bez řidičských ambicí ale nebudou šťastní. Ti, kteří se svými auty moc nejezdí, si je hýčkají v garáži tak, aby jim zachovali co nejvyšší hodnotu. Kvůli baterii ale budou znovu tratit, neboť víc jak 8 až 10 let nevydrží a poté bude muset být vyměněna za novou, která v případě Lamborghini bude stát snadno milion korun. Však už víme, co na tomto poli plánuje Ferrari. Tohle opravdu nedává smysl, podobné auto plug-in hybridní pohon nikdy nemělo dostat.
Motor nového Lamba vypadá i zní dobře, ale proč to musí být dobíjecí hybrid? Víc se dozvíme příští týden, novinka bude mít premiéru v pátek 16. srpna. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tatsuki Suzuki končí: „Děkuji a sbohem“ 18:00
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
Nejčtenější články
- Nové oficiální měření spotřeby plug-in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
8.1.2025 - Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 - Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8.1.2025 - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025 - VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
8.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva