Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
27.4.2024 | Petr Miler
Je pozoruhodné, jak rychle trh Mercedes přiměl k přehodnocení roky omílaného odhodlání. Klíčovou otázkou nyní je, zda i v Evropě pořád funguje něco jako trh a Němci změní svůj přístup i tady.
Je jasné, že Mercedesu to s elektromobily nejde zdaleka tak, jak si roky maloval, naposledy jsme jeho patálie rekapitulovali včera. Automobilka tak už veřejně odvolala svůj od počátku nesmyslný plán prodávat od roku 2030 jen elektrická auta a zavázala se nabídnout širší paletu řešení. To samo o sobě ale neznamená, že je zákazníkům nebude cpát horem dolem.
Pravidla na řadě klíčových trhů jí totiž nedávají prostor prodávat jednoduše to, co si lidé přejí, a s někým tak bude muset bojovat. Buď to budou politici a jejich nařizování, jak to naposledy předvedl Carlos Tavares, nebo to budou zákazníci a jejich preference, jak to roky předváděl právě Mercedes. Šel doslova proti všem, aby si prosadil svou, až zjevně přišel na to, že spoustě lidí nemá šanci elektrická auta v jejich současné podobě vnutit.
S tímhle je definitivně konec, jak informují kolegové z Auto News na základě závěrů dealerské konference, která se nedávno konala ve Stuttgartu. Manažeři Mercedesu uvedli, že automobilky letos rozšíří nabídku modelů se spalovacími motory a hybridními pohony a neočekává, že se podíl elektromobilů na jejích prodejích jakkoli výrazně zvýší.
Reakce dealerů tak byly pozitivní, Mercedes po letech začal skrze ně konečně zase naslouchat svým klientům. „Zákazník nechce, aby mu někdo říkal, co si má koupit - chce možnosti,” řekl jeden ze zástupců oficiálních prodejců citovaný Auto News. „Nebudou lidem vnucovat elektromobily. Dovolí trhu, aby držet v rukou otěže,” uvedl jiný.
„Každý dealer se zabývá přechodem k elektrifikaci a tím, zda odpovídá tempu, v jakém je přijímána spotřebiteli,” řekl šéf sítě dealerů Benzel-Busch Motor Car Group. „Všichni jsme viděli, jak poptávka zákazníků po elektromobilech do určité míry opadla. Takže bychom měli mít v nabídce pohonné jednotky, které zákazníci chtějí,” dodal. Je tedy čas jásat? Toť otázka, celá dealerská konference byla totiž navzdory svému místu konání určena pro americké prodejce.
Situace v Evropě obecně není jiná, zákazníci tu nechtějí zásadně odlišné automobily, nehoří pro elektromobily, modely EQ jsou tu obdobné propadáky. Jenže politická moc tu trh svírá ještě o dost intenzivněji než v USA, takže prostor pro to vyjít vstříc zákazníkům je menší. Kde všude tedy bude nový přístup uplatňován, je otázkou, na kterou odpověď zná jedině Mercedes. A nám ji sdělí jen čas - buď bude automobilka dál ohýbat všechny od zákazníků po novináře, nebo konečně zjistí, že to je plavba proti proudu, který ho stejně strhne, nebo Ola Källenius zvedne telefon, zavolá do Bruselu a řekne to, co všichni včetně něj dávno dobře ví: Prodávat za pár let jen elektrická auta prostě není rozumně možné!
Auta jako Mercedes EQS jsou fiasko, všude. A Mercedes to ví ze všech nejlíp. Před svými americkými dealery a zákazník už se kaje a nehodlá je dál lidem vnucovat, bude tento přístup platit i pro Evropu? Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 6 hodinami - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu včera 16:41
- Smrtelná havárie v Hengelu včera 15:22
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním včera 10:00
Nejnovější články
- Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
před hodinou - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
před 2 hodinami - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
před 4 hodinami - Film Brada Pitta o Formuli 1 měl stát už skoro 7 miliard a být tím nejdražším v historii, může jít o totální komerční fiasko
před 5 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva