Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
3.5.2024 | Petr Prokopec
Je to praxe známá mnoha amatérským mechanikům a jejich zákazníků, kterým nutně nemusí vadit, přímo od automobilky ale očekáváte víc. Zvlášť když se tváří, že zákazníkům dodává nové komponenty a účtuje si za ně podle toho.
Pokud se vám porouchá auto, máte několik možností, jak ho znovu dát do pořádku. Tou první je návštěva autorizovaného servisu, která bývá nejbezpečnější, ale také je obvykle tou nejdražší. Neostanete v něm, tedy neměli byste v něm dostat nic jiného než originální komponenty s patřičnou zárukou, jejichž montáží se zabývají proškolení mechanici. Protože ale rozpočet řady lidí je napjatější než tětiva indiánského luku, přichází stále častěji v úvahu možnost druhá. Neautorizovaný servis si totiž za práci svých techniků účtuje méně, navíc nemá problém ani s komponenty z druhovýroby.
Ušetřit ale pochopitelně můžete ještě víc, pokud se domluvíte se známým, kterému místo peněz postačí třeba lahvinka něčeho ohnivého. Přičemž náklady mohou letět ještě více dolů, když originální či neoriginální díly nahradíte návštěvou vrakoviště, kde lze potřebné komponenty pořídit za babku. Počítat pak sice nemůžete s jakoukoli garancí, pořízený díl se může pokazit klidně druhý den, nicméně když se jedná o automobil v hodnotě pár desítek tisíc korun, jde o pochopitelnou cestu. Jinak se naopak stává „dárce orgánů“ z něj.
Od automobilek podobné prakticky nečekáte, americký Fisker se nicméně v posledních pár měsících ocitl v naprosto svízelné situaci. Její auta totiž stojí za starou bačkoru, a to ještě onu papuči urážíme. Ani spojení „ohňostroj marnosti“ plně nevystihuje jejich nekvalitu, pročež není překvapivé, že firma krachuje přímo před očima. Fisker tak zastavil výrobu, přičemž se aktuálně snaží o zatím neformální restrukturalizaci, faktické kroky ale vedou k jiné budoucnosti.
I v dobách, kdy ještě montážní linky nestály, ovšem Fisker neměl náhradních komponentů na rozdávání, což potvrzují příběhy majitelů. Aktuálně už skoro není z čeho brát, a tak automobilka podle Business Insideru přistoupila k tomu, k čemu lidé přistupují jen ve chvíli, kdy mají jednu kapsu prázdnou a druhou vysypanou. Ani Fisker prý nemá problém s návštěvou vrakoviště, stejně jako rozebírá prototypy a předprodukční verze. Vše jen proto, aby mohla dát zákaznická auta alespoň nějak dohromady.
Fisker toto tvrzení pochopitelně popírá. Dle mluvčího sice na rozebírání prototypů dochází, ovšem „jen kvůli analýze, nebo aby díly zamířily do dalších předprodukčních vozidel. Žádné komponenty z těchto aut ovšem nejsou použity u zákaznických vozů.“ S tím nicméně současní i bývalí zaměstnanci oslovení magazínem nesouhlasí. „Technici se jen snaží pomoci zákazníkům. Ti doslova prosí o náhradní díly, pročež jedeme v duchu hesla - pokud je máme, použijeme je,“ říkají.
Situace prý již zašla tak daleko, že zatímco zpočátku bylo vedení obezřetné, postupem času se daná praxe stala akceptovanou normou. Dokonce natolik, že automobilka prý některé zákazníky informovala o tom, že jejich auto bude opraveno s pomocí komponentů vymontovaných z jiného vozu. Až nicméně prototypy a předprodukční exempláře dojdou, nebude již kam sáhnout. A nejspíše to bude moment, kdy se za Fiskerem zavře voda definitivně.
Elektrické SUV Ocean lze pochválit za jeho vzhled, tím však pozitiva končí. Kvalita výroby je totiž mizerná, automobilka má navíc k opravám přistupovat jako amatérští mechanici z Horní Dolní. Co tedy nevymontuje z předprodukčních prototypů, to hledá i na vrakovištích. Foto: Fisker
Zdroje: Business Insider, Fisker
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 11 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejčtenější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
18.4.2024 - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18.4.2024 - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
18.4.2024 - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
18.4.2024 - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
18.4.2024 (1)
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva